Search

Zavedanje, čuječnost in meditacija

Zavedanje je darilo, ki ga je človek prejel ob rojstvu. Zavedati se pomeni zavestno spremljati in zaznavati sebe in svoje okolje v danem trenutku.


Ker današnji tempo in način življenja od nas zahtevata, da smo vpeti v tisoč in eno aktivnost, je povsem normalno, da so naše misli zbegane in leteče. Delujemo po tako imenovanem 'avtopilotu', kjer imamo le malo kontrole nad svojimi odzivi. Tako kot naše nevrončke v možganih naučimo funkcionirati, tako se bodo obnašali. Če naš um navadimo na zunanje dražljaje, jih bo potreboval vedno več, da bomo zadovoljni. Zato je potrebno, da se ustavimo in zavestno umirjamo naše misli. To pa v začetku nikakor ni enostavno, še posebej, če tega prej nismo še nikoli počeli.


Vsaka dejavnost zahteva določen čas, da jo usvojimo in pa seveda veliko vaje. Tako je tudi s treningom zavedanja. Zavedanje lahko trenitamo tako, da se večkrat tekom dneva zavestno ustavimo in opazujemo svoje misli in čustva; se jih zavedamo. Zelo dobri tehniki sta tudi čuječnost in meditacija. Pri čuječnosti se učimo osredotočanja pozornosti na trenutek tukaj in zdaj, brez da bi pri tem vrednotili ali obsojali svoje misli (npr. ko nam misel uide stran od želenega). Meditacija pa je čuječnosti zelo podobna, razlika pa je v njeni vsebini. Cilj čuječnosti je, da misli vedno znova vračamo na želeno točko pozornosti (npr. na dihanje) in ob tem opazujemo svoje občutke in vsebine, h katerim naše misli zahajajo. Pri meditaciji pa je včasih celo zaželjeno, da z osredotočenjem dosežemo stanje, v katerem se misli več ne pojavljajo ali pa pustimo mislim, da začnejo producirati določene vsebine, ki jih lahko potem v budnem stanju preučimo.


Kratka vaja za trening čuječnosti: "ŠČETKANJE ZOB"


  1. Začni z izvajanjem vaje v trenutku, ko v roke vzameš ščetko. Opazuj tempo, s katerim na ščetko naneseš zobno pasto.

  2. Nato ščetko približaj k ustom; kakšen vonj ima zobna pasta?

  3. Začni s ščetkanjem; čuti vsak posamezen gib, ki ga izvajaš. Kakšen je občutek ščetke na tvojih zobeh? S kakšnimi gibi si ščetkaš zobe? Kako dolgo si jih ščetkaš? Kako temeljito?

  4. Vsakič, ko opaziš, da tvoja pozornost iz ščetkanja preide kam drugam, to opazi in jo nežno vrni nazaj na ščetkanje.

  5. Tudi če ti je ob tem neprijetno, poskušaj vzdržati s temi občutki te in pozornost vedno znova vračaj na ščetkanje.

  6. Ko zaključiš, pomisli; po čem se je ščetkanje zob danes razlikovala od ščetkanja zob ponavadi?

Se zavedaš vseh misli, na katere ti je pozornost med ščetkanjem ušla? Kam ti je ušla in za kako dolgo? Kako hitro si jo uspel spet preusmeriti nazaj na ščetkanje?


S pomočjo te vaje se učimo trenirati naše zavedanje; po eni strani ohranjati pozornost na določenem predmetu, hkrati pa opazujemo, kam vse naša pozornost beži. Beležimo misli, h katerim nam uhaja in jo nežno vračamo nazaj. Treniramo 'elastičnost' svojih misli.



Če vam je vaja všeč in si želite izvedeti več, ste vabljeni, da se udeležite delavnice Z močjo tvojega uma do večje kvalitete življenja! Na delavnico se lahko prijavite na tej povezavi.






76 views0 comments

Recent Posts

See All