Search

Koronavirus - kako srkbeti za dobro mentalno počutje

Updated: Apr 4, 2020

Nahajamo se v časih, ko se nam zdi, da se svet okoli nas spreminja in da na te spremembe nimamo vpliva. Ne vemo, kaj nas čaka jutri, ali bo kdo od naših bližnjih zbolel in kaj lahko takrat naredimo. Prepuščeni smo okoliščinam na milost ali nemilost - tako se vsaj zdi.


Ravno v tem času, ko so okoliščine tako nestanovitne, je še toliko bolj pomembno, da se poskušamo povezati sami s seboj. Ko imamo občutek, da stvari okoli sebe ne moremo več kontrolirati, takrat nam življenje daje priložnost, da kontrolo SPUSTIMO iz svojih rok. Želja po nadzoru je namreč močno povezana s strahom. In ko smo pripravljeni spustiti kontrolo, bomo spustili tudi strah.


Vpliv imamo samo na sedanji trenutek, na TUKAJ in ZDAJ.


"Kaj lahko v tem trenutku naredim zase?"

"Kaj potrebujem ravno ta trenutek, ko berem to e-sporočilo?"

"Kaj je prva stvar, ki mi je padla na misel?"


Z majhnimi koraki, kot je tale, ki smo ga ravnokar naredili, se lahko povežemo sami s seboj. Z našim notranjim otrokom, našim Višjim jazom - kakor ga želite imenovati. S to povezavo smo bližje sami sebi. Bližje, ko smo si, bolj lahko občutimo ZAUPANJE v to, da bomo vedno ravnali v skladu z našimi potrebami in željami. Z občutki zaupanja pa pridejo občutki miru in sproščenosti.


Konkrektni napotki za boljše počutje v tem obdobju:

1. Skrb za fizično zdravje: V tem obdobju moramo uživati čim več sadja in zelenjave, s pomočjo katerih bomo v svoje telo vnesli dovolj vitaminov. Svoje telo okrepimo s sprehodi v naravi, ki dobro vplivajo tudi na naša pljuča. Notranje prostore prezračimo na 2-3 ure. Sladkorju se izogibamo.


2. Skrb za mentalno zdravje: Samoizolacija na ljudi vpliva različno. Nekateri ne občutijo spremembe, za nekatere pa lahko predstavlja veliko stisko. Pomaga, če se zavedamo, da gre za prehodno obdobje, ki bo minilo. Če čutite, da pretirano spremljanje medijev in novic na vas vpliva slabo, si omejite čas, namenjen temu. Namesto tega se posvetite opravilom, ki jih radi počnete (spodaj navajam nekaj idej).


3. Skrb za odnose: Ker z bližnjimi preživimo veliko več časa kot prej, je bolj verjetno, da se bodo med nami pojavili prepiri in nesporazumi. Ko se znajdemo sredi prepira, se umaknimo. Jeza je čustvo, ki nam sporoča, da smo se v tistem trenutku oddaljili od samega sebe. Razumemo, da nam jeza sporoča nekaj o nas in ne o osebi, s katero smo se znašli v sporu. Ko imamo priložnost biti v samoti, razmislimo o jezi - kaj nam želi sporočiti, zakaj se je pojavila. Občutimo jo v telesu, se od nje ločimo in jo izpustimo. Ko to dodobra zvadimo, se lahko vrnemo nazaj k odnosu in se pogovorimo.



N e k a j i d e j z a p r e g a n j a n j e č a s a :


  • sprostitvena meditacija -> če še ne veste, kako meditirati ali če potrebujete novo idejo za meditacijo, mi sporočite

  • branje knjig (tudi e-knjig) -> za spletno stran, na kateri so zbrane skoraj vse knjige (v angl. jezku), mi pišite

  • ustvarjanje kuharskih receptov iz sestavin, ki jih imate doma

  • sprehod v naravi brez cilja (sledite intuiciji - morda vas popelje na čisto nepričakovan kraj!)

  • čuječe gibanje (prižgite si najljubšo glasbo in se sproščeno gibajte ob njej, s pozornostjo pa sledite svojim gibom)

  • spomnite se nove družabne igre in jo preizkusite z otroki

  • oglejte si družinski film, po izbiri vaših otrok

  • čas izkoristite za pospravljanje, morda se lahko sedaj lotite tistih omar, ki se jih ponavadi izogibate

  • in pa... počivajte -> vzemite si toliko časa zase, kot ga potrebujete :)


28 views0 comments